tisdag 3 juni 2014

Dop, altanbygge & staket färdigt! puh

Bloggen har kommit i andra hand, det har varit några hektiska veckor med altanbyge, staket & grindar och dopet. Lite är det kvar på altanen, vi skall även bygga klart pergolan och måla stugan vit, men sen är det färdigt! Men nu njuter vi ett tag innan vi kör slutspurten.

Dopet var fint, min stora tjej sjöng tillsammans med min moster låten du är allt, det var inte ett öga torrt så fint det var. Dopfesten hade vi hemma på den nya altanen. Först var det mingel och fördrink, sen hade vi gjort pastasallad som alla fick blanda sin egen variant av. Massa skålar med pasta, kyckling, bacon, soltorkade tomater, fetaost, körsbärstomater, sallad, majs, köttbullar m.m. Vi var ju en del barn så tycket det blev bäst så här så alla kan ta vad dom gillar. Till pastasalladen hade vi olika dressingar och baguetter. En lyckad dopfest blev det och barnen fick så fina doppresenter, man blev riktigt rörd. Efteråt blev det tårta och kaffe, hade beställt dessa underbart vackra doptårtor. Dopklänningarna virkade min mamma och en vän till familjen, rosa band till Mirabelle och blått band till William. Jättefin gammal mönster, visar fler bilder i ett annat inlägg. Superfina blev dom.



 

Min pappa snickrade staket och grindar till oss, blev jättenöjd med resultatet,det lyfte hela framsidan. Lite bullerby, Lotta på bråkmakargatan känsla, precis vad jag ville uppnå. Nu skall det till lite planteringar bara. Har redan syrenbuskar som jag planterat ner, men skall se vad det blir mer för nåt framöver.





Så altanen, härligt med massa utrymme för softa, äta, grilla, lek m.m. Äntligen är den klar. Han är så himla duktig min darling! Hans pappa skall också ha en stor eloge som hjälpt oss genom hela bygget, otroligt duktiga är dom. Träden jag skulle plantera ner är väl det jag inte riktigt blev jättenöjd med. Köpte vita syrenträd som skulle bli 3 meter stod det. Vad jag inte visst om var att stammen inte skulle växa mer än var den är, dvs 70 cm, och jag vill inte ha en sån kort stam på ett tre meters träd. Så jag skall jaga högstammade träd så får vi se vad det blir istället, tar gärna emot tips! 


 



Älskar också mitt nya baliparasoll som jag köpt på Lily decor. 
Tänk att ligga softa i soffan och lyssna när det plingar lite i tofsarna.
                                                                     Härlig avslappning.


 
Nehepp hopp, det var allt för denna gången.
Nu hoppas vi på soliga varma dagar när det närmar sig skolavslutningstider, midsommar m.m.

6 kommentarer:

  1. The birthday cakes for the twins are fantastic! The party in your backyard looks beautiful too. Lovely garden. New Follower.
    Hugs,
    Jody

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig altan och så fint staket ni har runt tomten!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Ramlade in på din blogg då vi ska bygga staket å ni har ett alldeles underbart tycker jag. Skulle du vilja dela med dig av måtten på "spjälorna", bredd och höjd och tjocklek och avstånd mellan både spjälparet och spjälparen om du förstår hur jag menar? Hittade ingen mailadress på din sida så därför blev det här. Svara gärna till min mail einberg77@hotmail.com. Tack på förhand!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Vilket superfint staket ni har!! :)
    Jag tar gärna emot måtten på ribborna/spjälorna om du har o är väldigt tacksam för måtten på stolparna också! :) Skicka gärna till min mail också, carin.jmoller@gmail.com . Vänligen, Carin

    SvaraRadera